عوامل موثر بر پیری صورت

وقتی صحبت از عوامل موثر بر پیری صورت می‌شود ، عوامل مختلفی در این زمینه دخالت دارند.  برخی از آنها عوامل محیطی هستند و برخی دیگر واکنش‌های درون بدن است.در مقاله‌ای که در سال  2015 در مجله Dermatological Science منتشر شد مشخص شده است که آلودگی هوای بیرون، مانند قرار گرفتن پوست در معرض دوده، می‌تواند منجر به لکه‌های رنگدانه و چین و چروک‌های واضح شود.

در یک مقاله دیگر مشخص شده است که نور خورشید و سیگار نیز می‌تواند پیری پوست را تسریع کند که منجر به نازک شدن و چین و چروک می‌شود.

این مقاله در سال 2010 در مجله International Journal of Cosmetic Science, منتشر شده است. برخی مقالات نشان می‌دهند که با پیری پوست، سرعت سنتز کلاژن کاهش می‌یابد و سرعت تخریب آن افزایش می‌یابد. مهمترین مقاله در این زمینه مقاله‌ای است که در سال 2020 در مجله Aesthetic Surgery Journal منتشر شده است.همچنین مشخص شده در سن 40 تا 50 سالگی، بیوسنتز الاستین به شدت شروع به کاهش می‌کند. الاستین از طریق تخریب طبیعی از بین می‌رود و این باعث از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود.

در مقاله دیگری نشان داده شده است که کیفیت خواب نیز در پیری زودرس بسیار موثر است. این مقاله در سال 2015 در مجله  Clinical and Experimental Dermatology منتشر شده است. برای جلوگیری از پیری صورت و جوان‌سازی علاوه بر مراقبت از پوست، اقدامات غیر جراحی تاثیر بسیار خوبی دارند که در مقالات زیادی این نکته تاکید شده است. یکی از این مقالات، تحقیقی است که در سال 2016 در مجله Surgery Journal, منتشر شده است. 

ترکیب اقدامات غیر جراحی در کاهش پیری صورت

امروزه قرن بیست و یکم را باید قرن زیبایی نام نهاد. اقدامات زیبایی صورت درحال حاضر پیشرفت زیادی کرده است، از درمان‌های غیر جراحی گرفته تا جراحی میکروپلاستیک. اقداماتی که می‌توانند از عوامل موثر بر پیری صورت جلوگیری کنند. 

در مقاله‌ای جالب که در سال ۲۰۲۲ در International Journal of Dentistry چاپ شده است، نویسندگان انواع اقدامات غیرجراحی برای زیبایی صورت رو بررسی کردند. 

در واقع هدف این مقاله، خلاصه کردن انواع مختلف اقدامات غیرجراحی کم‌تهاجمی در بهبود پیری صورت است.  

نویسندگان درصد این بودند برنامه‌ای جامع و دقیق در مورد درمان زیبایی پوست صورت ارائه دهند.

در این مقاله تزریق بوتاکس، فیلر، لیفت و جوانسازی با نخ و نظایر آن بررسی شده است. 

نتیجه مقاله این است که ترکیب این درمان‌ها ( بوتاکس، فیلر و لیفت و جوانسازی با نخ) می‌تواند برنامه‌ درمانی معقول، جامع و خوبی برای بیماران فراهم کند.

تعویق پیری با لیفت و جوانسازی با نخ

بالاخره همه ما زمانی پیر خواهیم شد. اما مهم این است که بتوانیم فرآیند پیری را عقب بیاندازیم.

آیا می‌دانستید ابروها، گونه‌ها، فک پایین و گردن بیشترین آسیب‌پذیری را در برابر روند پیری دارند؟ 

یکی از روش‌های بسیار عالی برای عقب انداختن پیری صورت، لیفت و جوانسازی با نخ است. 

رایج‌ترین نواحی صورت برای لیفت و جوانسازی با نخ ، خط فک، وسط صورت، ابروها و گردن است. در یک مقاله‌ای که در سال ۲۰۲۲ در مجله Cosmetic Dermatology منتشر شد، افرادی که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ تحت لیفت و جوانسازی با نخ قرار گرفته بودند بررسی شدند.

در این مطالعه سن و جنسیت بیمار؛ نوع نخ مورد استفاده؛ تعداد نخ‌های استفاده شده؛ منطقه درمان؛ رضایت بیمار؛ و عوارض نخ بررسی شده بود.نتایج رضایت مراجعه کنندگان نشان دهنده این است که بیماران از لیفت و جوانسازی با نخ بسیار راضی بودند و رضایت بیماران به سن بیمار، ناحیه درمان، نوع نخ استفاده شده و تعداد نخ‌های استفاده شده وابسته نبود. این مطالعه جدیدترین مطالعه در این زمینه است  و نشان می‌دهد که سن بیمار و نوع نخ بر رضایت بیمار تأثیر نمی‌گذارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *