مراقبت های بعد از لیفت با نخ

برای اطمینان از دست‌یابی به بهترین نتیجه، عوامل و مراقبت های بعد از لیفت با نخ بسیاری وجود دارند که باید از آنها خودداری کرد. این موارد شامل، نحوه خوابیدن، آرایش، مصرف نوشیدنی‌های الکلی، انجام حرکات شدید در صورت و دریافت خدمات پاکسازی و ماساژ صورت می‌شود.در ادامه با ما در این مقاله از بخش لیفت و جوانسازی با نخ همراه باشید.

بعد از لیفت صورت با نخ باید از چه عواملی دوری کرد؟

خوابیدن به شکم یا به پهلو

یکی از خطرناک‌ترین کارهایی در مراقبت های بعد از لیفت با نخ ممکن است انجام دهید، فشار آوردن برناحیه تحت درمان است. اگر در طی ۵ روز اول پس از درمان روی شکم یا به پهلو بخوابید، ممکن است به علت فشار وارد شده؛ شاهد تورم، آزردگی، کبودی و در نتیجه عدم دست‌یابی به نتیجه مطلوب باشید.

اگر عادت دارید که در طول شب به پهلو یا به شکم بخوابید یا هنگام خوابیدن غلت میزنید، بهتر است که خوابیدن به پشت را چند هفته قبل از درمان تمرین کنید. اگر بعد از یافتن موقعیت مناسب خوابیدن باز هم غلت زدید، به منظور کاهش خطرات پس از درمان به حالت نیمه نشسته بخوابید. در روش دیگر می‌توانید نوعی محافظ حوله‌ای در تخت خود بسازید.

مواد آرایشی

دلایل بسیاری درباره عدم استفاده از لوازم آرایش حداقل در ۲۴ ساعت اولیه پس از درمان وجود دارد. اولا پوست‌تان در ساعات اولیه پس از درمان حساس است، به همین دلیل حتی استفاده از مواد آرایشی که حساسیت بسیار کمی ایجاد می‌کنند نیز می‌تواند آزاردهنده باشد.

ثانيا، این نکته که پوست شما در ۲۴ ساعت نخست بتواند نفس بکشد بسیار مهم است. مواد آرایشی منافذ پوست شما را می‌بندند. نهایتا اینکه اکثر خانم‌ها هنگام پاک کردن آرایش فشار قابل ملاحظه‌ای به پوست خود وارد می‌کنند؛ به همین دلیل برای کاهش فشارهای وارده بر پوست خود بهتر است در ۲۴ ساعت اولیه پس از درمان از آرایش کردن اجتناب کنید.

پاک‌سازی و ماساژ صورت

در ۲۱ روز اول مراقبت های بعد از لیفت با نخ نباید سراغ ماساژ و پاک‌سازی صورت رفت. به منظور جلوگیری از فشار بیش از حد برناحیه تحت درمان باید از ماساژ صورت خودداری کرد. این امر باعث کاهش خطر تورم، کبودی و خارج شدن احتمالی نخ‌ها از محل خود می‌شود.

همان دلایلی که برای عدم استفاده از مواد آرایشی گفتیم در مورد عدم پاک‌سازی صورت نیز صدق می‌کنند. پاک‌سازی صورت ممکن است فشار زیادی بر ناحیه تحت درمان وارد سازد؛ همچنین در برخی از روش‌های پاک‌سازی، از مواد شیمیایی استفاده می‌شود که ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی در دوره نقاهت که پوست‌تان حساس است، شود.

گرمای بیش از حد

به طور خلاصه، آنچه که پس از درمان با نخ PDO باید در موردش محتاط بود، ایجاد فشار زیاد بر پوست و افزایش فشار خون در ناحیه تحت درمان است. گرچه ممکن است شما متوجه این مورد نشوید، اما قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرما، باعث افزایش چشمگیر فشارخون می‌شود.

برای این‌که بتوانید فشار خون خود را در محدوده طبیعی نگه دارید، بهتر است از قرار گرفتن در معرض گرمای شدید خودداری کنید. برای دست‌یابی به این هدف، بهتر است به‌جای استفاده از دوش آب گرم از آب ولرم استفاده کنید، از استفاده از دستگاه‌های برنزه کننده، سونای خشک، سونای بخار و آفتاب گرفتن پرهیز نمایید. همچنین مصرف کافی آب در طول روز نیز می‌تواند به خنک نگه داشتن بدن و در نتیجه داشتن فشار خون طبیعی شما کمک کند.

نوشیدنی‌های الکلی

هیچ‌گاه از نوشیدنی‌های الکلی به ویژه در دو هفته اول درمان استفاده نکنید؛ زیرا الكل ادرارآور است و مقدار قابل توجهی از آب و مواد مغذی که برای پوست شما مفید است را از بدنتان دفع می‌کند و به‌علاوه مصرف الکل فشار خون شما را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

سیگار کشیدن

متأسفانه یکی دیگر از عوامل رایجی که باعث افزایش فشار خون می‌شود، سیگارکشیدن است. در دود سیگار، ده‌ها ترکیب شیمیایی از جمله نیکوتین وجود دارد که باعث انقباض رگ‌های شما می‌شود. این بدان معناست که با انقباض رگ‌ها و کاهش خون‌رسانی، مواد مغذی کافی از طریق خون به پوست شما نمی‌رسند.

لازم به ذکر است که هرگونه مواد دارای نیکوتین فشار خون را بالا می‌برند؛ به عنوان مثال چسب نیکوتین که برای ترک سیگار استفاده می‌شود و آدامس‌های نیکوتین‌دار اگر فکر می‌کنید که نمی‌توانید ۱۴ روز بدون نیکوتین سر کنید از پزشک‌تان بخواهید تا برای ترک نیکوتین، شما را به متخصص مربوطه ارجاع دهد.

فعالیت‌های بدنی شدید

شایع‌ترین فعالیتی که فشار خون را بالا می‌برد ورزش است. ورزش‌های متعادل مثل پیاده‌روی، دوی آهسته و شنا ورزش‌های مناسبی هستند؛ اما اگر فعالیت ورزشی شما به میزانی شدید است که نمی‌توانید آواز بخوانید یا صحبت کنید؛ این فعالیت بسیار سنگین است و سبب می‌شود تا قلب خود را در معرض فشار بی‌جا قرار دهید.

در مراقبت های بعد از لیفت با نخ چه عواملی مفیدند؟

این‌که از برخی از فعالیت‌ها در دوران نقاهت اجتناب کنید، بسیار مهم است؛ اما مواردی که باید به انجام آنها توجه داشته باشید نیز، به همان میزان اهمیت دارند. این موارد شامل استفاده از کرم‌های آنتی بیوتیکی ملایم و ویزیت برای معاینه پس از دو تا چهار هفته است.

لیفت صورت با نخ PDO تولید کلاژن پوست را افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث بهبود پوست می‌شود، با این وجود موارد بسیاری وجود دارد که باید از آنها پرهیز کرد و همچنین عواملی که باید آنها را رعایت نمود. به عنوان مثال، باید از ایجاد فشار در ناحیه تحت درمان و همچنین افزایش نابه‌جای فشار خون جلوگیری نمود.

اگر هنوز هم درباره مراقبت‌های پس از لیفت صورت با نخ PDO سوالی دارید یا اگر می‌خواهید بدانید پوست شما شرایط لازم را برای انجام این روش درمانی جوان‌سازی دارد یا نه؛ لطفا با متخصصان ما تماس بگیرید تا اولین جلسه مشاوره شما را تعیین کنند. پاسخگویی به سوالات شما مایۀ خوشحالی و افتخار ماست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *